• Industrietor Rolltor

FAQ


Chciałbym otrzymać materiały informacyjne o produktach firmy EFAFLEX. Do kogo mogę się zwrócić?

Na naszej stronie internetowej w punkcie menu „Kontakt" można zamówić materiały informacyjne o naszych produktach.

Z kim mam się skontaktować w sprawie ustalenia terminu spotkania?

Na naszej stronie internetowej w punkcie menu „Przedstawicielstwa" po wpisaniu kodu pocztowego można uzyskać informacje o najbliższym sprzedawcy produktów firmy EFAFLEX.

Do kogo mam się zwrócić w razie ewentualnych problemów z bramą?

Prosimy skontaktować się z najbliższym punktem serwisowym lub zadzwonić na naszą infolinię serwisową pod nr +49 (0) 800/3323539.

Z kim powinienem się skontaktować, jeśli chcę zlecić wykonanie prac serwisowych przegląd BHP mojej bramy?

Prosimy skontaktować się z najbliższym punktem serwisowym lub zadzwonić na naszą infolinię serwisową pod nr +49 (0) 800/3323539.

Czy bramy szybkobieżne mogą być stosowane w drogach ewakuacyjnych?

Ogólnie nie. Były wydawane indywidualne zezwolenia, ale są one bardzo uzależnione od konkretnego przypadku, otoczenia i lokalnych przepisów. Przed zainstalowaniem bramy szybkobieżnej w drodze ewakuacyjnej najlepiej uzyskać informacje od producenta bramy oraz instytucji zajmujących się wykonywaniem badań.

W jaki sposób mogę zmniejszyć zużycie energii dzięki stosowaniu bramy szybkobieżnej firmy EFAFLEX?

Dzięki krótkim czasom otwierania i zamykania można ograniczyć do minimum straty ciepła i chłodu wskutek wymiany między częścią wewnętrzną a zewnętrzną. Dodatkowo dzięki świetnym wartościom izolacyjności cieplnej naszych nowych lamel EFA-THERM ograniczają one znacznie straty ciepła i chłodu.

Czym charakteryzuje się brama szybkobieżna?

Są to systemy, które są w większości stosowane w przemyśle. Są one technicznym udoskonaleniem znanych drzwi sekcyjnych lub rolowanych. Różnice polegają przede wszystkim na dużych prędkościach ruchu i dużej liczbie zmian obciążenia (otwieranie i zamykanie).

Czy firma EFAFLEX zajmuje się również serwisowaniem bram innych producentów?

W ramach zalecanych umów serwisowych nasz serwis wykonuje obowiązkowe przeglądy bram o napędzie mechanicznym zarówno własnej produkcji, jak i innych producentów.

Czy bramy EFAFLEX mogą być też stosowane w systemach transportowych?

Bramy szybkobieżne EFAFLEX mogą pracować również w połączeniu z zautomatyzowanymi systemami transportowymi lub przenośnikami rolkowymi.
Zalety naszych bram są szczególnie widoczne w systemach transportowych, ponieważ w systemach zautomatyzowanej logistyki bramy są bardzo często otwierane i zamykane.

Co powinienem zrobić po kolizji z bramą ACS?

Po kolizji bramę należy powoli podnieść ręcznie za pomocą przycisku sterowania. Odczepiona dolna część skrzydła bramy zostanie wtedy ponownie przyczepiona przez elementy powrotne. Prawidłowe połączenie jest kontrolowane elektronicznie. Następnie zamykanie rozpoczyna regularny tryb automatyczny.

Chętnie oglądnąłbym bramy EFAFLEX w praktyce. Czy jest to możliwe?

W tym zakresie istnieją dwie możliwości. Mogą nas Państwo odwiedzić na którychś z licznych targów. Informacje na ten temat można znaleźć w punkcie menu „Targi".
Poza tym chętnie umożliwimy Państwu obejrzenie bram używanych przez naszego zadowolonego klienta wraz z naszym przedstawicielem.

Jak mogą pracować bramy szybkobieżne EFAFLEX tak szybko i bez zużywania się elementów?

Szybka, a jednocześnie nie powodująca zużywania się elementów praca bram szybkobieżnych EFAFLEX jest możliwa dzięki kilku czynnikom. Delikatne przyspieszanie i hamowanie za pomocą przetwornic częstotliwości lub wspomaganie otwierania i zamykania za pomocą pakiet sprężyn lub ciężarków to tylko dwa przykłady. W naszych bramach serii S dochodzi jeszcze nieścieralna prowadnica skrzydła ze spiralą EFAFLEX.

Czy mogę wybrać sobie bramy EFAFLEX w swoich firmowych kolorach?

To zależy od typu bramy. Generalnie bramy można dobierać indywidualnie w różnych kolorach, na przykład lamele bramy EFA-SST są powlekane proszkowo we wszystkich kolorach z systemu RAL.

Dlaczego w logo firmy EFAFLEX znajduje się gepard?

Gepard jest najszybszym zwierzęciem lądowym i łączy w sobie w specyficzny sposób szybkość i walory estetyczne. Dlatego doskonale przedstawia on bramy szybkobieżne firmy EFAFLEX.

Co oznacza system Crash?

Systemy Crash ograniczają szkody powstające w razie kolizji. Firma EFAFLEX oferuje dwa różne systemy Crash w zależności od typów bram.
1) EFA-ACS: Active Crash System jest stosowany w naszych bramach serii S. Podczas kolizji w dolnej części skrzydła bramy najniższy moduł odczepia się z obu stron na wysokość 100 cm. Następnie płaszcz jest przesuwany z obniżoną prędkością i przechodzi z obu stron przez elementy powrotne, które ponownie łączą wewnętrzne i zewnętrzna zawiasy.
2) EFA-EAS: W tym systemie dolna część skrzydła bramy jest wypychana z jednej strony z prowadnic. Za pomocą ręcznej dźwigni skrzydło i płytę końcową można cofnąć na swoje miejsce.

Jaka jest różnica między prędkością otwierania a prędkością skrzydła bramy?

Maksymalna prędkość skrzydła bramy opisuje prędkość, jaka może być osiągnięta podczas otwierania. Standardowa, fabrycznie nastawiona prędkość otwierania opisuje natomiast prędkość, z jaką przeciętnie porusza się brama. Z (uzyskanego za pomocą przetwornicy częstotliwości) łagodnego przyspieszenia i hamowania wynika charakterystyka przyspieszenia, z której z kolei wynika średnia prędkość.

Jak działa samoczynne awaryjne otwieranie?

Podczas samoczynnego otwierania brama po użyciu ręcznej dźwigni przesuwa się w górne położenie krańcowe pod wpływem siły sprężyn i ciężaru ciężarków. W ten sposób bramę można otworzyć nawet w razie awarii sieci elektrycznej.

Czy macie w programie również bramy otwierane poziomo?

Nasze szybkobieżne bramy harmonijkowe serii F otwierają się poziomo. Zaletą takiego sposobu otwierania jest to, że cała wysokość przejazdowa jest od razu w całości dostępna.

Czy z bramą szybkobieżną EFAFLEX można zintegrować furtkę dla pieszych?

To zależy od typu bramy. Niektóre z naszych bram, na przykład EFA-SST i EFA-SFT, mogą być wyposażone w zintegrowane furtki dla pieszych. W razie zainteresowania prosimy o kontakt z najbliższym przedstawicielem naszej firmy.

Jaka jest maksymalna wielkość bramy szybkobieżnej EFAFLEX?

To zależy od typu bramy. Niektóre z naszych bram mogą mieć maksymalną szerokość 10 metrów i maksymalną wysokość 8 metrów.

Co oznacza wartość U?

Wartość U, zwana też współczynnikiem przenikania ciepła, jest miarą przenikania strumienia ciepła przez jedno- lub wielowarstwowe warstwy materiałów, gdy z obu stron panują różne temperatury. Istnieje pewna ilość energii, która przepływa w ciągu jednej sekundy przez powierzchnię 1 m², gdy temperatury powietrza z obu stron różnią się w stanie ustalonym o 1 K. Im wyższy jest ten współczynnik, tym gorsze są własności izolacyjne danego materiału.
Nasz szybkobieżna brama spiralna EFA-SST dzięki nowatorskim lamelom EFA-THERM osiąga wartości U do 0,7 W/m²K (w zależności od płaszcza).

Co to są lamele EFA-THERM?

Lamele nowego typu EFA-THERM mają podwójne ścianki i separację termiczną. W zależności od grubości lamel (lamele EFA-THERM występują w różnych grubościach: 40, 60 i 80 mm) bramy osiągają dzięki temu świetne wartości izolacyjności cieplnej do 0,7 W/m²K. Lamele EFA-THERM mogą być stosowane w naszych bramach spiralnych EFA-SST.

Co to są lamele EFA-CLEAR?

Lamele EFA-CLEAR są przezroczyste i wykonane ze szkła akrylowego. Również one występują w wersji dwuściennej z separacją termiczną i mogą przyczyniać się do zwiększenia izolacyjności cieplnej bramy. Lamele EFA-CLEAR mogą być stosowane w naszych bramach spiralnych EFA-SST.

Co daje zrównoważenie ciężaru za pomocą sprężyn lub ciężarków?

Sprężyny lub ciężarki wspomagają silnik w otwieraniu bramy. Poza tym zapewniają one po uruchomieniu ręcznej dźwigni możliwość otwarcia bramy w razie przerwy w dopływie prądu.

Czy bramy szybkobieżne EFAFLEX są dostępne również w wersjach specjalnych (np. do pomieszczeń zagrożonych wybuchem lub narażonych na działanie promieni lasera)?

Firma EFAFLEX oferuje specjalne rozwiązania dopasowane do specjalnych potrzeb. Tak więc brama EFA-SST jest dostępna w wersji, która spełnia wszystkie wymagania norm dla pomieszczeń zagrożonych wybuchem. Inną wersja specjalna bramy EFA-SST została skonstruowana tak, aby spełniała wymagania wszystkich przepisów dotyczących promieniwania laserowego.

Co daje przetwornica częstotliwości?

Przetwornica częstotliwości zapewnia możliwość przemieszczania się bramy w położenia krańcowe z niższą prędkością. Dzięki łagodnemu przyspieszaniu i hamowaniu podczas pracy nie występuje nadmierne zużycie materiałów i elementy pracują przez dłuższy czas.

Czy systemy sterowania bramami firmy EFAFLEX mogą być integrowane z już istniejącymi obwodami sterowania i regulacji?

Nasze systemy sterowania bramami są wyposażone w odpowiednie złącza.
Przez te złącza można przesyłać różne polecenia do systemu sterowania bramą lub sprawdzać status systemu sterowania.

Czy system EFA-SCAN może być instalowany w już istniejących systemach bramowych?

EFA-SCAN, pierwszy w świecie detektor laserowy do bram, jest montowany w nowych bramach bezpośrednio do ościeżnicy bramy ze względu na oszczędność miejsca. W przypadku już istniejących systemów bramowych EFA-SCAN można zainstalować po prostu za pomocą słupka ochronnego, który będzie jednocześnie pełnił funkcję elementy antykolizyjnego.