EFA-SmartConnect®.

Łączenie bram w sieć

EFA-SmartConnect® od EFAFLEX to rozwiązanie IoT dla bram połączonych w jedną sieć. Opracowana specjalnie dla tego rozwiązania, intuicyjna aplikacja umożliwia stały, centralny monitoring wszystkich bram i prezentuje status każdej z nich w czasie rzeczywistym. Pozwala na szybką diagnozę ewentualnych usterek, zgłoszenie ich do serwisu oraz wdrożenie długofalowego planu konserwacji. W efekcie przyczynia się do zminimalizowania przestojów i obniżenia kosztów eksploatacji bram.

EFA-SmartConnect® w skrócie:

  • Monitoring wszystkich bram na smartfonie
  • Proste, długoterminowe planowanie prac konserwacyjnych i naprawczych
  • Szybka diagnoza problemów i zdalne zgłoszenia serwisowe przekazywane bezpośrednio do EFAFLEX
  • Zapobieganie przestojom i unikanie kosztów z nimi związanych
  • Możliwość wykorzystania z istniejących sieci Wi-Fi i LAN
  • Pełna kontrola nad udostępnianymi danymi
  • Brak wymogu rejestracji w systemie
  • Rozwiązanie niezależne od sieci komórkowej

EFA-SmartConnect® w skrócie:

  • Monitoring wszystkich bram na smartfonie
  • Proste, długoterminowe planowanie prac konserwacyjnych i naprawczych
  • Szybka diagnoza problemów i zdalne zgłoszenia serwisowe przekazywane bezpośrednio do EFAFLEX
  • Zapobieganie przestojom i unikanie kosztów z nimi związanych
  • Możliwość wykorzystania z istniejących sieci Wi-Fi i LAN
  • Pełna kontrola nad udostępnianymi danymi
  • Brak wymogu rejestracji w systemie
  • Rozwiązanie niezależne od sieci komórkowej

EFA-SmartConnect® w skrócie:

  • Monitoring wszystkich bram na smartfonie
  • Proste, długoterminowe planowanie prac konserwacyjnych i naprawczych
  • Szybka diagnoza problemów i zdalne zgłoszenia serwisowe przekazywane bezpośrednio do EFAFLEX
  • Zapobieganie przestojom i unikanie kosztów z nimi związanych
  • Możliwość wykorzystania z istniejących sieci Wi-Fi i LAN
  • Pełna kontrola nad udostępnianymi danymi
  • Brak wymogu rejestracji w systemie
  • Rozwiązanie niezależne od sieci komórkowej

Zalety

Optymalna obsługa za pomocą jednego kliknięcia Open

EFA-SmartConnect® działa również bardzo wydajnie w przypadku usterki bramy – klient może użyć aplikacji, wysyłając wiadomość bezpośrednio do EFAFLEX. Szybki czas transmisji danych sprawia, że komunikacja z serwisantami EFAFLEX jest możliwa za pomocą jednego kliknięcia. Przyspiesza to procesy serwisowe i skraca czas przestojów.

Maksymalne bezpieczeństwo danych Open

Gwarantujemy bezpieczeństwo danych. EFA-SmartConnect® zapisuje wszystkie istotne informacje w sieci lokalnej, co oznacza, że to klient decyduje, które informacje są wysyłane do EFAFLEX. Komunikacja odbywa się tylko wtedy, gdy użytkownik zdecyduje się na przesłanie danych do działu serwisu. Wszystkie informacje są bezpieczne i poufne, dzięki zastosowaniu nowoczesnego szyfrowania typu end-to-end.

Innowacyjne funkcje Open

Moduł EFA-SmartConnect®, na życzenie klienta, może być zainstalowany w systemie sterowania bramą, który stale wysyła do aplikacji raporty o stanie wszystkich bram, a tym samym umożliwia wysyłanie zarówno informacji o błędach, jak i zapytań serwisowych bezpośrednio do EFAFLEX.

Najczęściej zadawane pytania / FAQ

Do czego jest potrzebny kod QR? Open

Bramy dostarczane są z aktywowanym modułem EFA-SmartConnect® w trybie „Router WiFi”. Aby można było z tej funkcji korzystać, potrzebne są dane dostępowe, do których prowadzi kod QR (zawiera on dane dostępowe do sieci, obowiązujące w dniu dostawy).

Czy korzystanie z aplikacji jest bezpłatne? Open

Obecnie aplikację EFA-SmartConnect® można pobrać za darmo. Korzystanie z aplikacji także nic nie kosztuje, ale jeśli drogą radiową są wysyłane dane, to mogą zostać pobrane dodatkowe opłaty (zależnie od umowy z dostawcą usług transmisji danych).

Co zrobić w przypadku zgubienia kodu QR? Open

W przypadku zgubienia kodu QR z danymi dostępowymi z dnia dostawy, nadal można połączyć się z bramą, korzystając z trybu odzyskiwania danych (można go znaleźć w menu aplikacji – w sekcji POMOC). Następnie należy skonfigurować bramę jako „Router WiFi” i utworzyć nowe dane dostępowe. Na końcu wystarczy połączyć swój smartfon z nowo utworzoną siecią Wi-Fi.

Co zrobić, jeśli pomimo połączenia z bramą zgłoszenie nie zostało wysłane? Open

Sieć Wi-Fi może nie zapewniać połączenia z Internetem, np. jeśli użytkownik jest połączony z bramą w trybie routera. W takim przypadku można spróbować wysłać zgłoszenie przez sieć komórkową, wyłączając wcześniej sieć Wi-Fi w smartfonie, już po utworzeniu zgłoszenia. W każdej chwili można też wyświetlić oczekujące zgłoszenia w menu aplikacji – w sekcji ZGŁOSZENIA i spróbować wysłać zgłoszenie ponownie.

Nie widać informacji o bramie, pomimo wcześniejszego połączenia bramy z siecią za pomocą interfejsu RJ45. Open

Interfejs RJ45 nie jest jeszcze obsługiwany (stan na dzień 1.07.2021).

W wykazie nie widać bramy, pomimo połączenia z siecią użytkownika za pomocą VPN. Open

Niestety, nie ma możliwości użytkowania aplikacji EFA-SmartConnect® w połączeniu z VPN, ponieważ w wykazie bram pokazywane są wyłącznie bramy wykryte przez mutlicast. Pakiety multicast niestety nie mogą być transmitowane przez VPN.

Co zrobić, jeśli w wykazie widać tylko jedną bramę zamiast wszystkich bram? Open

Aby widzieć wszystkie bramy w wykazie, to bramy i smartfon z aplikacją EFA-SmartConnect® muszą być w tej samej sieci. Więcej informacji o tym, jak połączyć bramy w sieć, znajdziesz w sekcji POCZĄTEK.
Jeśli bramy są w tej samej sieci, ale nadal ich nie widać, to sprawdź, czy twoja sieć spełnia wymagania niezbędne do korzystania z aplikacji EFA-SmartConnect®.

Jakie wymagania musi spełniać sieć, żeby korzystać z aplikacji EFA-SmartConnect®? Open

Wymagania dotyczące sieci:

  • metoda uwierzytelniania WPA2-PSK,
  • UDP multicast,
  • UDP port: 61344 (konfigurowany),
  • TCP port: 1547.
Jakie są tryby pracy bramy z EFA-SmartConnect®? Open

 

Brama może utworzyć własną sieć w trybie „Router WiFi” lub połączyć się z istniejącą siecią w trybie „Klient sieci”.

 

Jak działa tryb „Router WiFi”? Open

W tym trybie SmartConnect ® tworzy własną sieć. Nazwa i hasło sieci mogą być ustawione dowolnie. Więcej informacji o tym, jak ustawić tryb routera, znajdziesz w sekcji POCZĄTEK.

Funkcje w trybie „Router WiFi”:

tworzenie lokalnej sieci Wi-Fi bez Internetu,

  • zasięg sieci ograniczony do zasięgu Wi-Fi bramy,
  • ograniczona liczba użytkowników (maksymalnie 10),
  • metoda uwierzytelnienia: WPA2-PSK.
Jak działa tryb „Klient sieci”? Open

W tym trybie brama łączy się z istniejącą siecią. Może to być sieć przedsiębiorstwa lub sieć utworzona przez inną bramę w trybie „Router WiFi”, ale brama musi znajdować się w zasięgu sieci.

Czy jest możliwy podział bram na grupy, które będą widoczne tylko dla wybranych użytkowników aplikacji? Open

Aby pokazać bramy na wykazie w aplikacji, ta sama grupa mulicast (adres IP i port) musi być skonfigurowana w bramie i w aplikacji. Jeśli bramy będą podzielone na różne grupy mulicast, użytkownik aplikacji będzie widział tylko bramy z tej grupy, do której przypisana jest aplikacja.

Domyśle ustawienie grupy multicast: 239.192.69.70:61344

Zmiana konfiguracji multicast w bramie: kliknij na wykaz bram -> kliknij na ikonę „Konfiguracja” na pasku nawigacyjnym -> SmartConnect -> Grupa multicast

Zmiana konfiguracji muliticast w aplikacji: wejdź w menu aplikacji -> Ustawienia -> Sieć -> Grupa muliticast

Czy sieć wymaga dostępu do Internetu? Open

Nie. Sieć Wi-Fi nie musi mieć dostępu do Internetu, aby działał system EFA-SmartConnect®. Tylko smartfon wymaga dostępu do Internetu, dzięki czemu umożliwia wysyłanie zgłoszeń – w tym celu możesz przełączyć smartfon na dane komórkowe lub do innej sieci Wi-Fi z dostępem do Internetu.

Czy nieautoryzowane osoby mogą uzyskać dostęp do bramy za pomocą kodu QR? Open

Nie. Kod QR zawiera dane dostępowe sieci Wi-Fi obowiązujące w dniu dostawy. Gdy tylko hasło w trybie routera zostanie zmienione lub brama zostanie przyłączona do istniejącej sieci, połączenie się z nią za pomocą kodu QR nie będzie już możliwe. Więcej informacji w sekcji POCZĄTEK.

Jakie dane są wysyłane do Efaflex wraz ze zgłoszeniem? Open

Przesyłane są informacje dotyczące konkretnej bramy: numer wyposażenia, numer seryjny, wersja oprogramowania, rejestr zdarzeń, domyślne dane dostępowe, etc. A także informacje wprowadzone podczas tworzenia zgłoszenia (stan bramy, zdjęcie, tekst, osoba do kontaktu).

Nie są wysyłane żadne utworzone przez użytkownika hasła Wi-Fi.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami

Jesteśmy do Twojej dyspozycji!

Formularz kontaktowy
Serwis

Wyznaczamy standardy w zakresie obsługi

Satysfakcja klienta jest naszym priorytetem, dlatego – jako dostawca produktów i usług klasy premium – dbamy o dobrą obsługę klientów, która jest naszym standardem. Doskonale wyszkoleni pracownicy EFAFLEX, z dobrze wyposażonymi pojazdami serwisowymi, szybko i niezawodnie pomogą znaleźć rozwiązanie optymalne dla klienta.

Referencje

EFAFLEX to marka rozpoznawalna na całym świecie, nie tylko w branży bram szybkobieżnych. Najlepsze firmy ze wszystkich sektorów – zarówno w kraju, jak i za granicą – obdarzyły nas swoim zaufaniem i polegają na naszych produktach.

Dowiedz się więcej

Ofertowe opisy produktów

Dostarczamy architektom i projektantom szczegółowe teksty przetargowe dotyczące naszych produktów, do których wystarczy dodać pożądane wymiary bramy, kolor, czy miejsce montażu silnika.

Dowiedz się więcej